lördag 16 maj 2009

Nationell utställning Piteå

I morse åkte jag i väg till Piteå för att ställa ut Maia och Tilda.
Träffade Lina hos hennes mamma där vi fixade till hundarn. Vi hade massor med tid på oss eftersom Pomeranian skulle gå sist i Ringen. Jag var och tittade i husky ringen och sen tillbaka till Linas mamma och dricka kaffe, efter det tog jag hundburen och skull lämna den vid ringen.
Det var då paniken min bröt ut....jag trodde det var massor av tid kvar till vi skulle in i ringen.....men det var bara 3 hundar kvar innan vi skulle in och jag var inte alls klar med hundarna!!!! Men inte nog med det så upptäckte jag att jag hade tappat bägge nr lapparna, inga nummerlappar ingen tävling. Det var bara att rusa iväg och leta och som tur var hann jag hitta dem i tid. Sen var det bara att kasta sig in i ringen med Tilda och som tur var visade hon sig från sin allra bästa sida. Sen var det Maias tur och hon sköter sig alltid utmärkt.
Sen körde det i hop sig igen när bägge tjejerna gick vidare och skulle tävla i bästa tik klass men även det löste sig Lina ställde Maia och jag Tilda. Tilda slutade på en 2 plats och slog därmed Maia som blev 3. En junior som spöade alla öppenklass tikar inte dåligt.
Tusen tack till Linda som höll reda på hundarna utan för ringen och fotade. Tack till Lina som hjälpte till med trimning och handling.





2 kommentarer:

  1. Grattis, vilket omdöme. Att döma av din klädsel så har sommar värmen kommit. Kram

    SvaraRadera
  2. Vad du nu stressar ;-) Det gick ju bra ändå !
    Ciao Mats

    SvaraRadera