söndag 24 maj 2009

Pomeranianspecialen Västerås -09

Resan till Västerås och Pomspecialen startade tidigt på onsdagsmorgon, närmare bestämt 05.40 åkte vi från Kalix. Mötte upp Lina & Helena på kallax flygplats.
I Stockholm mötte vi upp Linda som flugit från Skellefteå. Vi hade en hyrbil bokad som vi hämtade för vidare färd mot Västerås.
Vårt första stopp var i Bålsta, vi inhandlade diverse där och träffade Emelie en snabbis.
Åkte vidare till Elisabet Spillman (Kennel Noble art) där blev vi väl mottagna av både hundar och Elisabeth. Det var en mycket givande eftermiddag, fick se otroligt många fina hundar och fick även en del nya kunnskaper om rasen. Tusen tack Elisabeth för att du ställde upp och tog emot oss norrlänningar trots allt arbete med utställningen. Sen blev det middag och en shopping tur till "Nisses". Kvällen fortsatte med iordningställande av hund och idel glada möten med övrigt Pomfolk.
Torsdag och utställnings dagen bjöd tyvärr inte på något vidare väder, blåsigt och kallt.
Visst fick vi se skymtar av solen men även regnet visade sig då och då.
Vi hade dock vädret en mycket trevlig dag, vi fick kura ihop oss med Kate och Nathalie i deras tält. Mycket snack och otroligt mycket fina hundar. Resultat och kritiker för Maia & Tilda kommer separat.
Även denna kväll spenderades med hundsnack och lite vin.
Tyvärr går tiden alldeles för snabbt när man har roligt.
Fort blev det fredag och dax för hemfärd.......men visst gör vi om resan till nästa special!
Jag i alla fall!
Tusentack reskamrater Lina, Helena, Linda





Midas
Helena & Midas
Nathalie och ICE
"ICE"




Linda & Mira




Kristina och kakan

Edward tävlade i bästa veteran
Lina & Edward

5 bästa hanarna i öppenkl


Elisabeth & DoDo
Kate & Tango
"Tango"

Maia i ringen. Öppenklass tikar








"DASH" Belliver He's Electric



Maia ute på bryggan

Jag och små tjejerna på en promenad runt Västerås mälarcamping



"Våran hyrbil" likadan som min här hemma, så jag kände mig ganska trygg att köra.


Vy över campingen innan vi åkte hemåt

4 kommentarer:

  1. Man blir glad av att se alla små pommar :)

    SvaraRadera
  2. Vilken flitig fotograf du varit. Jättekul att få se så mycket bilder när man själv inte hade möjlighet att vara där.=)

    SvaraRadera
  3. Jag tackar själv för trevligt sällskap:-)!
    Tusan så kul vi hade ,det blev ju en hel del skratt...men det bjuder vi ju på!
    Så duktig du var på att fota...tur att du å Linda var det, jag å Lina hade så fullt upp å surra m alla...he he.

    Kram/Helena, Pomstar´s

    SvaraRadera
  4. Jag klarar både att prata och fota....inga problem:)

    SvaraRadera